دانشگاه دولتی ازمیر تکنولوژی

Image

دانشگاه دولتی ازمیر تکنولوژی

دانشگاه فنی ازمیر (Izmir Institute of Technology) یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۹۹۲ برای ارائه آموزش عالی و انجام تحقیقات در زمینه‌های علم و فناوری تاسیس شد. این دانشگاه در شهر ازمیر واقع در سواحل غربی ترکیه در دریای اژه قرار دارد. دانشگاه فنی ازمیر یک دانشگاه پیشگام است که هدف آن یافتن راه‌حل‌های مناسب برای مشکلات ترکیه، به وسیله قدرت دانش است. تمرکز این دانشگاه بر علوم طبیعی و مهندسی است.

دانشگاه فنی ازمیر در حال حاضر تنها دانشگاه فنی پیشرفته در ترکیه است. این دانشگاه در داخل ترکیه به‌عنوان Izmir Yuksek Tekniloji Enstitusu  شناخته می‌شود که به اختصار IYTE نامیده می‌شود. نام بین‌المللی این دانشگاه موسسه فناوری ازمیر است که به اختصار IZTECH نامیده می‌شود.

دوره‌های ارائه شده در این دانشگاه شامل مهندسی (عمران، شیمی، کامپیوتر، برق، مواد غذایی و مکانیک) و علوم (شیمی، ریاضیات، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک و فیزیک)، و همچینین معماری (مرمت معماری، برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای و طراحی صنعتی) می‌شود.

تمامی دوره‌های موجود در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

دانشگاه فنی ازمیر تنها موسسه‌ در ترکیه است که تمرکز ویژه‌ای بر تحقیقات علمی دارد. حوزه‌های تحقیقاتی این دانشگاه عبارت از: ژنتیک جانوری، بیوشیمی، بیوانفورماتیک، بیوتکنولوژی، زیست شناسی سرطان، زیست سلولی، زیست شناسی تکوینی، ایمونولوژی، میکروبیولوژی، ژنتیک گیاهی و زیست شناسی ساختاری هستند.

دانشگاه فنی ازمیر در سه سال گذشته رتبه چهارم را در بین دانشگاه‌های دولتی ترکیه در شاخص کارآفرینی و نوآوری به‌عنوان دانشگاهی با اکوسیستم تحقیق و توسعه کسب کرده است و هدف اصلی آن آموزش محققانی است که به توسعه کشور ترکیه کمک کنند.

دانشگاه فنی ازمیر به سه دانشکده و یک دانشکده تحصیلات تکمیلی تقسیم می‌شود که عبارت از دانشکده علوم، دانشکده معماری، دانشکده فنی و دانشکده تحصیلات تکمیلی هستند. آموزش و پرورش در دانشگاه فنی ازمیر در ۱۸ رشته در مقطع کارشناسی، ۲۷ برنامه کارشناسی ارشد و ۱۹ رشته در مقطع دکتری ارائه می‌شود. این دانشگاه در مجموع حدود ۶۳۴۳ دانشجو دارد که از این تعداد ۴۹۱۱ دانجشو در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه فنی ازمیر یکی از معتبرترین و برگزیده‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است.

آموزش در IZTECH مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود. هدف روش‌های آموزش پروژه محور این دانشگاه، به منظور کمک به دانشجویان برای تبدیل شدن به محققان، مخترعان و کارآفرینان مدرن است که کار گروهی را پذیرفته‌ و فناوری نوآورانه تولید می‌کنند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی بسیار مورد احترام هستند و برای تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور پذیرفته می‌شوند. علاوه بر این، دانشگاه فنی ازمیر آزمایشگاه‌هایی را با آخرین فن‌آوری‌های روز دنیا برای کمک به پیشرفت دانشجویان در زمینه‌های مربوطه ارائه می‌دهد.

با اینکه مدارک دانشگاه فنی ازمیر در اروپا از اعتبار خوبی برخوردار است، این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران نمی‌باشد.

در حال حاضر IZTECH میزبان 370 پروژه تحقیقاتی در حال انجام است که توسط موسسات مختلف از جمله اتحادیه اروپا، سازمان برنامه ریزی دولتی ترکیه (DPT)، شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (TUBITAK) و برنامه حمایت از پایان نامه‌های صنعتی ترکیه (SANTEZ) تامین می‌‌شود. این پروژه‌ها از طریق تحقیقات و طراحی اصولی، جامعه علمی بین‌المللی را غنی می‌کنند.

یکی دیگر از موسسات دانشگاهی که از ماموریت‌ این دانشگاه برای کمک به حوزه‌های علم و فناوری حمایت می‌کند، پارک فناوری ازمیر (Teknopark)  است که با این موسسه همنام شده است. حدود 150 شرکت فناوری در تکنوپارک فعالیت می‌کنند. دانشجویان این دانشگاه در تحقیقات شرکت می‌کنند و دوره‌های کارآموزی را با شرکت در زمینه‌های موردعلاقه خود می‌گذرانند. این مشارکت به دانشجویان کمک می‌کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند و حرفه کارآفرینی خود را آغاز کنند. پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان می‌توانند به لطف تجارب علمی که به دست آورده‌اند، شرکت‌های خود را در داخل یا خارج از Teknopark تاسیس کنند.

دانشکده‌ها و رشته‌ها

دانشکده معماری

  • معماری
  • مرمت معماری
  • برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای
  • طراحی صنعتی

دانشکده مهندسی

  • مهندسی عمران
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مواد غذایی
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی مکانیک

دانشکده علوم

  • شیمی
  • ریاضیات
  • زیست شناسی مولکولی و ژنتیک
  • فیزیک

 


قبولی های دانشگاه دولتی ازمیر تکنولوژی

Images
عسل کریمی
سال : 2019


کارشناسی ارشد کامپیوتر (ترکی)


دانشگاه دولتی ازمیر تکنولوژی

شهر : آنتالیا

متقاضی دوره های حضوری یوس کلینیک از شهر : ارومیه

Images
علیرضا نیکنام
سال : 2020


مهندسی شهرسازی(ترکی)


دانشگاه دولتی ازمیر تکنولوژی

شهر : آنتالیا

متقاضی دوره های حضوری یوس کلینیک از شهر : ارومیه

دانشگاه های دیگر شهر : آنتالیا