دانشگاه خصوصی آجی بادام

Image

دانشگاه خصوصی آجی بادام

یکی از دانشگاه های معروف و شناخته شده در کشور ترکیه دانشگاه آجی بادام نام دارد که به دلیل تنوع رشته های گوناگون در خود همچون رشته های پزشکی و فنی توانسته است به یکی از انتخاب های دانشجویان در سرتاسر جهان تبدیل شود. این دانشگاه که در سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را آغاز نموده است دارای امکانات رفاهی و کیفیت آموزشی در بالاترین سطح می باشد و در کنار تمامی ویژگی های مثبت خود، شهریه بسیار مناسبی نیز دارد. اگر قصد تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه را دارید این مقاله را از دست ندهید.

دانشگاه آجی بادام به عنوان یکی از دانشگاه های تازه تاسیس در کشور ترکیه می باشد که در شهر زیبای استانبول و در قسمت آسیایی آن واقع شده است. در طی سال های گذشته (۲۰۲۰) این دانشگاه دارای ۹ هزار دانشجو داخلی و بین المللی بوده است. زبان اصلی دانشگاه آجی بادام انگلیسی و ترکی می باشد و مناسب دانشجویانی است که به یکی از این زبان ها تسلط داشته و یا قصد ادامه تحصیل در کشور های اروپایی یا آمریکایی را دارند. همچنین این دانشگاه با شرکت در برنامه های تبادل دانشجویی همچون اراسموس به تبادل دانشجویان خود با سایر دانشگاه های مطرح اروپا می پردازد و این فرصت را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد تا از این تبادل دانشجویی نهایت بهره برداری را داشته باشند.

کادر علمی و فرهیخته در این دانشگاه همگی در مسیر پیشرفت سلامت بهداشتی و اجتماعی پیش می روند و هدف کلی آن ها پیشرفت در زندگی اجتماعی است. پردیس اصلی این دانشگاه در منطقه آسیایی استانبول و مجاور دانشگاه آتاشهیر می باشد.

هم اکنون دانشگاه آجی بادام دارای ۵ دانشکده بزرگ و مجهز، ۲ آموزشگاه فنی و حرفه ای، ۳ انستیتو و چندین مراکز پژوهشی و علمی می باشد. از رشته های گوناگون ارائه شده در این دانشگاه می توان به رشته هایی همچون رشته پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری، ادبیات، مهندسی، روانشناسی، مترجمی و … اشاره کرد.

دانشکده ها

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علون بهداشت و سلامت
  • دانشکده علوم پایه و ادبیات
  • دانشکده مهندسی

رنکینگ دانشگاه آجی بادام ترکیه

طبق آخرین اطلاعات بدست آمده دانشگاه آجی بادام توانسته است رتبه ۲۸۹۴ در میان برترین دانشگاه های جهان، رتبه ۴۰۱ در میان برترین دانشگاه های آسیایی، رتبه ۳۶ در میان برترین دانشگاه های پزشکی و رتبه ۹ در میان برترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه را بدست بیاورد.

نحوه ورود و پذیرش در دانشگاه آجی بادام ترکیه

برای ورود و ثبت نام در دانشگاه آجی بادام ترکیه باید در آزمون های ورودی این دانشگاه شرکت کرده و امتیاز قابل قبول دانشگاه را نیز بدست آورید. دانشجویان خارجی و بین المللی برای پذیرش در این دانشگاه می توانند از سه روش استفاده کنند. شرکت در آزمون یوس ( YOS )  و آزمون اس ای تی ( SAT ) و همچنین پذیرش بدون آزمون از سه راهی است که این دانشگاه برای دانشجویان خارجی قرار داده است.

برای قبولی در این دانشگاه از طریق آزمون اس ای تی باید امتیازی بالای  ۱۲۰۰ از ۱۶۰۰ را بدست بیاورید به طوری که در بخش ریاضی نمره ۶۰۰ به بالا داشته باشید. برای قبولی در رشته های گوناگون در این دانشگاه به غیر از رشته های پزشکی امتیاز ۱۰۰۰ به بالا الزامی می باشد.

برای پذیرش در این دانشگاه از طریق آزمون یوس نیز در رشته پزشکی نمره بالای ۷۵ از ۱۰۰ و سایر رشته ها نمره ۵۰ به بالا الزامی می باشد.


قبولی های دانشگاه خصوصی آجی بادام

Images
هدیه حاتمی نژاد
سال : 2021


داروسازی (ترکی)


دانشگاه خصوصی آجی بادام

شهر : استانبول

متقاضی دوره های حضوری یوس کلینیک از شهر: ارومیه

Images
مبین یکانی
سال : 2021


کارشناسی فیزیوتراپی (ترکی)


دانشگاه خصوصی آجی بادام

شهر : استانبول

متقاضی دوره های حضوری یوس کلینیک از شهر: ارومیه